Predaj bytu svojpomocne
Myslím si, že v našich slovenských končinách je to pre 90 % predávajúcich vyriešená otázka ešte skôr, ako sa pokúsia urobiť prvé fotky svojej nehnuteľnosti.
Položme si však otázku, prečo teda ešte stále existujú realitné kancelárie? Nemal by tu predsa fungovať trhový mechanizmus a realitné kancelárie by mali pre ich zbytočnosť vymiznúť?
Môj dedo, ešte keď žil, bol vychýreným automechanikom, ktorý sa špecializoval na Mercedesy. Rád ich opravoval a ľudia k nemu prichádzali zovšadiaľ. Vedel si však poradiť aj s inými typmi motorov, preto k nemu chodili po radu aj iní automechanici. Prišla však doba, kedy sa začala používať počítačová elektronika v motoroch a dedo musel skonštatovať, že v nej sa už žiaľ nevyzná a tak ostal už len pri starých autách, ktorým ešte rozumel.
Čo tým chcem povedať? Bola doba, kedy stačilo napísať útržkovito do riadkovej inzercie, že máte na predaj byt a tým, sa časť práce skončila. Neskôr sa okrem textu už vyžadovalo pridať aj nejaké tie fotky. A dnes? Hovorí vám niečo 3D obhliadka, 3D pôdorys, vizualizácie, copywriter, homestaging, dron, videoobhliadka? Ak nie, tak ste ešte neobjavili realitný marketing.
Pravdepodobne ste už v tejto minúte zavrhli ďalšieho úvahy o realitnom marketingu, ale prečo je dôležité sa nad ním nielen zamyslieť, ale ho aj využiť?
Nie, nie sú to panské huncútstva realitných maklérov, aby si obhájili svoje provízie. Je to nevyhnutný vývoj a najmä požiadavka zo strany kupujúcich.
Prečo sme stále neostali len pri riadkovej inzercií, ale začali sme pridávať fotky? No preto, lebo sme chceli získať pozornosť a strhnúť záujem o nehnuteľnosť tým, že ju dopredu ukážeme už na fotografiách a tak predbehneme iných predávajúcich.
Človek je od prírody tvor zvedavý a kupujúci sú najzvedavejší. Súčasné vymoženosti techniky nám umožňujú nasnímať byt, tak, že človek sa po ňom môže kedykoľvek poprechádzať bez toho, aby vás vyrušoval. Takto sa vie k bytu vrátiť opakovane a utvrdiť si svoje rozhodnutie.
Vizualizácie zas z vášho prázdneho bytu v pôvodnom stave dokážu vytvoriť predstavu moderne zrekonštruovanej nehnuteľnosti.
Tak čo, stále si myslíte, že stačí text inzerátu a fotky? Ale áno! Vtedy, ak predávate pod cenu.
Momentálne sa nám zmenil trh predávajúceho na trh kupujúceho. To znamená, že kupujúci si diktujú podmienky a už nekúpia čokoľvek, ale si vyberajú. Ak ich chcete presvedčiť o tom, že vaša nehnuteľnosť stojí naozaj za to, určite využite všetky nástroje marketingu, aby kupujúci dostal naozaj to čo chce a u dostal od vás to, čo od iných nedostane.
Preto v tejto dobe využite všetko, čo o predaji nehnuteľnosti vieme a spojte sa s nami. Máte totiž spoločný cieľ a ten je predať vašu nehnuteľnosť.
Chystáte sa predať a cítite, že by toto všetko bolo nad vaše sily?
Pokojne ma kontaktujte a ja vám rada pomôžem s predajom.
Kontakt: +421 911 840 812, e-mail: daubnerova@tigerreality.sk
Autor: JUDr. Mgr. Lucia Daubnerová, právnička a realitná maklérka